Friday, September 14, 2007

Nine Million Bicycles

我不是一個用功的學生,更缺乏學語言的能力,從小到大沒有念過英文,IELTS大概只有3分的水準(笑)。不過奇妙的是,比起美國流行歌,我更愛英國金榜上的歌曲,或是因為旋律乾淨,英文簡單:人要去喜歡一個自己不懂的東西實在很困難;也或許是對於大美國主義的反對吧,所以故意喜歡靠歐陸更近一點的英國。JAMES BLUNT、DANIEL POWTER以及KATE MELUA都有一個特點,總是在紅了一兩年後,才輾轉經由美國紅到台灣,往往去年已經很熟悉的老歌,今年才因為美國搭配美國電影主題曲等原因,而在台灣媒體上密集宣傳。台灣與歐陸的流行音樂居然有1-3年的時間差,比起作為歐亞泛太平洋交接的大轉運站─曼谷,落後太多了,就連舞曲也是一樣,那些自認為前衛的打碟人總是小眾到不行,常常都很NO。
"Nine Million Bicycles"
--KATIE MELUA

There are nine million bicycles in Beijing
That's a fact,
It's a thing we can't deny
Like the fact that I will love you till I die.

We are twelve billion light years from the edge,
That's a guess,
No-one can ever say it's true
But I know that I will always be with you.

I'm warmed by the fire of your love everyday
So don't call me a liar,
Just believe everything that I say

There are six BILLION people in the world
More or less
and it makes me feel quite small
But you're the one I love the most of all

[INTERLUDE]

We're high on the wire
With the world in our sight
And I'll never tire,
Of the love that you give me every night

There are nine million bicycles in Beijing
That's a Fact,
it's a thing we can't deny
Like the fact that I will love you till I die

And there are nine million bicycles in Beijing
And you know that I will love you till I die!
九百萬台腳踏車
凱特夢露
有900萬台腳踏車在北京
這是個事實
我們不能否認的事實
就像我會愛你到死一樣
我們離開樂園已有120億光年之遙
這只是猜測
甚至沒有人可以說他是事實
但我知道我會永遠跟你在一起
每天我因你的愛火而溫暖
別說我是騙徒
只要相信我說的話
這地球上有60億人口
更多或更少
這讓我覺得自己很渺小
但你是所有人中我最愛的一個
[間奏]
我們踩著高空鋼索
世界都在我們腳下
而我從不疲乏
因為每夜你給我的愛
有900萬台腳踏車在北京
這是個事實
我們不能否認的事實
就像我會愛你到死一樣
有900萬台腳踏車在北京
而且你知道我會一直愛你到死

No comments: