Monday, January 07, 2008

December Night‧十二月的夜

這是我超喜歡的一首歌,雖然已經很久了。歌手黃小楨第一張專輯裡的歌曲,第二張《大溪地》好像比較有名,但我還是喜歡最有原創力的《賞味期限》。〈十二月的夜〉雖然不是主打歌,但是旋律跟歌詞都很簡單,教小朋友練英文時也可以用(國中生剛好最想學這些吧)。
唱著這首歌,心理就會暖暖地,簡單的小情歌,超有FEELING。

December Night
Lyrics:黃小楨

Saw you standing there in the crowd tonight
Your Smile would just carry me away to a flight
Into the sky,above the Clouds
The stars would all Shine bright in my heart.

This is a love song for you and me
On this cold Cold winter night
Wish you are with me
So I pray and pray that soon you'll be mine
And I'll be yours for a long long time.

今夜 看著你站在擁擠的人群中
你的笑容就像飛機帶著我
穿越天空 翱翔雲上
漫天星空將點亮我的心房

這是一首屬於你我的情歌
在這個寒冷的夜晚
希望你能與我共度
因此我祈求上蒼 你很快就會屬於我
而我也跟你在一起 久久長長

No comments: