Monday, April 02, 2012

I've never been to me

I've Never Been To Me 未能完整
BY Cherlene

Hey lady, you lady, cursing at your life
You're a discontented mother and a regimented wife
I've no doubt you dream about the things you'll never do
But I wish someone had talked to me like I wanna talk to you

嗨,女士,您,一位詛咒自己生活的女士
您是一位不滿現實的母親、缺乏自由的妻子
我從不懷疑您仍夢想著那些未及去做的事情
但我真希望當初曾有人告訴我,一如我現在正要告訴你的這些事

Oh, I've been to Georgia and California and anywhere I could run
I took the hand of a preacher man and we made love in the sun
But I ran out of places and friendly faces because I had to be free
I've been to paradise but I've never been to me

我曾到過喬治亞和加州以及任何我能到達的地方
牽起神父之手在陽光下造愛
但最終我還是遠離那些地方與友善的臉龐只因我感覺須要自由
我曾到過天堂,但卻失落了自己

Please lady, please lady, don't just walk away
'Cause I have this need to tell you why I'm all alone today
I can see so much of me still living in your eyes
Won't you share a part of a weary heart that has lived a million lies....

拜託了,女士,請別就這樣走開
因為我感覺必須告訴您,為何今日我會如此孤單
我仍能在你眼中看見許多往日自我的影子
難道您不想分享一下,這顆活在百萬謊言中的疲倦之心嗎

Oh, I've been to Niece and the Isle of Greece while I've sipped champagne on a yacht
I've moved like Harlow in Monte Carlo and showed 'em what I've got
I've been undressed by kings and I've seen some things that a woman ain't supposed to see
I've been to paradise, but I've never been to me
噢,我曾到過尼斯和希臘諸島,在遊艇上小啜香檳
我像珍哈露般在蒙地卡羅招搖過市,大秀我天賦本錢
王侯為我寬衣解帶,我看過太多女人不該見識的事物
我曾到達天堂,但卻從未找到自我

[Spoken]
Hey, you know what paradise is? It's a lie
A fantasy we create about people and places as we'd like them to be
But you know what truth is?
It's that little baby you're holding
It's that man you fought with this morning
The same one you're going to make love with tonight
That's truth, that's love
[口白]
嗨,你知道天堂是啥麼嗎?那不過是一種謊言。
是我們創造出來希望人事物盡如人意的幻想。
那麼,你知道啥麼是真實嗎?
那就是你懷中的小寶寶
那就是你今早大吵一架的男人
而今晚你又將與他纏綿的同個男人
那就是真實,也就是愛

Sometimes I've been to crying for unborn children that might have made me complete
But I took the sweet life, I never knew I'd be bitter from the sweet
I've spent my life exploring the subtle whoring that costs too much to be free
Hey lady, I've been to paradise, but I've never been to me
有時我會因為未能生養孩子使自己成為完整的人而哭泣
但當初我選擇甜美生活時,從未知道有甘盡苦來的一天
我曾浪擲生命、縱情聲色,花費太多力氣讓自己自由
嗨,女士,我曾到過天堂,但我從未能成為自己

No comments: