Tuesday, April 03, 2012

離世界最遠的人

我在距離世界最近的地方工作,但我卻是離世界最遠的人。
我想去西藏,土耳其,還有好多地方...但我卻只能送這著各式各樣的旅客出發。
所以,我想換一座城市,就算被困著,應該也能擁有旅行般的心情吧?

《我可能不會愛你》第10集,華航地勤的李大仁對程又青說出自己請調新加坡的理由,這一集的主題是:改變。不想活在一成不變的生活中,就要開始改變,那怕是小小的一點都好。

其實,看著別人過生活總會心生羨慕,因為尚未異地而處,不能理解各自的異同。

我在距離世界最近的地方工作,但我卻是離世界最遠的人。
我去過許多地方,但卻像是從未離開這片土地,操著熟悉的語言,吃著模擬的味道,一片玻璃隔開了真實世界與獵奇鏡頭。安排好的行程不會有驚奇,也不希望有意外產生。
即便換一座城市,也還是被同樣的情境模式圍繞,在旅途中,卻擁有在家裡的熟悉感。

1 comment:

Anonymous said...

I’ve been meaning to read this and just never got a chance. It’s an issue that I’m very interested in, I just started reading and I’m glad I did. You’re a fantastic blogger, 1 of the most effective that I’ve seen. This article definitely has some details on topic that I just wasn’t aware of. Thanks for bringing this stuff to light. I find myself coming to your blog more and more often to the point where my visits are almost daily now! freshwater pearl jewelry is our love. So graceful and elegant pearl pendant. And they always draw ladies’ attention no matter where. Hope you can do more and I'll keep an eye on crystal pendant.